بازسازی اماکن اداری

بازسازی اماکن اداری باعث بالا رفتن راندمان کاری کارمندان و کارکنان و بازدهی هر چه بیشتر می گردد. از آن جایی که ادارات مکان هایی شلوغ و پر تردد هستند و کارمندان و استفاده کنندگان از آن فضا، به صورت پیوسته در حال استفاده از آن مکان و فعالیت در آن هستند، استهلاک و زوال آن ناگزیر است. فرسوده شدن و پایین آمدن کیفیت بنا و ساختمان محل کار افراد، بر کیفیت کار کردن و روحیه این افراد نیز اثر گذار است و لزوم و فواید بازسازی اماکن اداری را نشان می دهد.
بازسازی اماکن اداری می تواند به صورت سطحی تر و با تغییر دکوراسیون داخلی، کفپوش ها، تغییر تجهیزات و تأسیسات، مانند شیرآلات، سیم کشی ها، کابینت ها و مواردی از این دست، همراه باشد یا می تواند با تغییر و جابجایی دیوارها، پیکربندی تازه ای برای اتاق ها، طراحی پنجره ها و نورگیرهای تازه و … انجام گیرد.
بازسازی اماکن اداری اگر به صورت کلی باشد، منجر به تعطیلی موقت یا جابجایی محل اداره می گردد باید با سرعت مناسبی انجام گیرد و در عین حال از کیفیت کار نیز کاسته نشود. در بازسازی های جزئی نیازی به تخلیه کامل ساختمان و تعطیلی کار نیست و می توان در حین انجام فعالیت های روزمره، پروسه بازسازی طی شود. مدت زمان مورد نیاز برای بازسازی، بستگی کامل به نوع بازسازی دارد.
برای بازسازی اماکن اداری، نمی توان هزینه ثابتی را در ابتدای پروژه تخمین زد و تنها ممکن است یک بازه قیمتی بر حسب حدس و گمان به کار فرما ارائه گردد. به دلیل آنکه علاوه بر نوسانات اقتصادی و افت و خیز قیمت ها، در پروسه بازسازی، عوامل پیش بینی نشده ای ممکن است بر هزینه ها و نرخ ها اثر بگذارند. زیرا بسیاری از پوسیدگی ها و خرابی ها تا پیش از بازسازی و تخریب لایه رویی بنا، آشکار نمی گردند. کارفرما در چنین مواردی باید یک تلورانس قیمتی برای تخمین هزینه ها در نظر گرفته و با پیمانکار و طرف قرارداد بر سر آن به توافق برسد.
بازسازی اماکن اداری، جلوه های بصری ساختمان را بالا می برد و استحکام و مقاومت بنا را افزایش می دهد. همچنین بازسازی اماکن اداری بر دوام و طول عمر ساختمان می افزاید. در این مجموعه بازسازی اماکن اداری با استفاده از بهترین مصالح و متریال انجام می گیرد. در عین حال صرفه اقتصادی کارفرما نیز در نظر گرفته می شود و تا جای ممکن از هزینه های اضافی پرهیز می گردد.