پروژه های باستان شناسی

پروژه های باستان شناسی با بهره گیری از تکنیک ها و تجهیزات روز به حفاری، استخراج و اکتشاف آثاری همچون بناهای تاریخی و معماری، دست ساخته ها، بازمانده های انسانی و … می پردازند. نتایج به دست آمده در پروژه های باستان شناسی، پس از بازیابی، تحلیل، بررسی و مستند سازی در اختیار سایر علوم قرار می گیرد تا در زمینه تاریخی، علمی و … راه گشای انسان ها باشد و اطلاعات بشر را نسبت به گذشته و تاریخش بیشتر نماید.

پروژه های باستان شناسی نیاز به تجهیزات پیشرفته و مهارت و ظرافت فراوان دارد. پروژه های باستان شناسی، فعالیتی کاملا تخصصی و بسیار حساس است که در صورت ایجاد صدمه و آسیب به آثار، در حین پروژه های باستان شناسی، این خسارات هرگز قابل جبران نخواهند بود و قسمتی از حافظه و گذشته انسانی را حذف و تخریب می نمایند.

در پروژه های باستان شناسی، افراد تیم اجرایی باید اشراف و تسلط کامل به جغرافیا و تاریخ آن منطقه داشته باشند و برای عملکرد بهتر با دستگاه های نقشه برداری از پهنه زمین که عملیات در آن ناحیه صورت می گیرد، نقشه ای بسیار دقیق تهیه می نمایند. علاوه بر ابزار دستی که در پروژه های باستان شناسی استفاده می گردند، گاه از دستگاه های حفاری یا حتی بولدوزرها نیز استفاده می گردد که بایدبا احتیاط و دقت فراوان به کار رود. گاه در حین عملیات باستانی شناسی، باید به صورت درجا از امکاناتی جهت ترمیم آثر به دست آمده استفاده شد تا روند انتقال بدون خطر صورت گیرد. اماکن مکشوفه و به دست آمده در طی عملیات باستان شناسی نیز باید به سرعت، توسط تیم اجرایی، ثبت گردند تا از غارت افراد سودجو در امان بمانند.

افرادی که در تیم اجرایی پروژه های باستان شناسی، اشتغال دارند، باید علاوه بر داشتن ظرافت بالا، باید بسیار صبور باشند چون پروژه های باستان شناسی گاه بسیار زمان بر می باشند. این افراد همچنین باید از ابزار تشریح موقعیت مانند عکاسی، نوشتن، تهیه نقشه و مواردی از این دست استفاده نمایند. آثار به جا مانده و پیدا شده از زندگی باستان باید توسط کارشناسان، از آلودگی ها پاکیزه گردند و تثبت شوند تا به مرحله ثبت برسند.

ما در این مجموعه از بهترین و حاذق ترین کارشناسان و متخصصان در زمینه باستان شناسی بهره می بریم و در پروژه های باستان شناسی علاوه بر نیروهای تحصیل کرده و متخصص، از تجهیزات و امکانات پیشرفته استفاده می نماییم تا دقت و ایمنی کار را بالا ببریم.