کاشی شکسته زیرگذر

به کار بردن طرح های هنری خلق شده با کاشی شکسته در زیرگذر، یکی از بهترین شیوه های زیباسازی این مکان های ملال انگیز و سرد و بی روح می باشد. زیرگذر مکان پر ترددی است که قسمتی از مسیر روزانه بسیاری از ساکنان یک شهر را تشکیل می دهند. استفاده از کاشی شکسته با رنگ های غلیظ و درخشانی که دارند، برای جان بخشی به این بخش های شهری انتخاب بسیار مناسبی می باشد. همچنین با کمی نور پردازی در زیرگذرها می توان جلوه این تصاویر را چندین برابر ساخت.

کاشی یکی از عناصر کلیدی در معماری بناهای تاریخی و سنتی ایران است که با جان و روح مردم این سرزمین پیوند داشته و دارد. کاشی شکسته که از خرد کردن کاشی ایجاد می گردد و طرح و نقشی منظم و مشخص را بر روی دیوار بسیاری از مکان های شهری از جمله زیرگذر می سازد، نگرشی تازه و نو به هنر کاشی کاری ایرانی است که مورد استقبال بسیار قرار گرفته است.

مراحل ایجاد یک نقش کاشی شکسته بر روی دیوار زیرگذر به این صورت می باشد که ابتدا طرح و نقش بر روی دیوار ترسیم می گردد. سپس کاشی ها به صورت دستی با کمک انبر یا ابزاری دستی و بدون استفاده از ماشین، در ابعاد بی نظم کوچک و بزرگی، شکسته می شوند. کاشی های خرد شده در محل های مورد نظر بر روی دیوار زیرگذر، با چسب مخصوصی چسبانده می شوند و سپس درزهای بین کاشی ها با ملاط و دوغاب ویژه ای پر می گردد. در نهایت ملاط و دوغاب اضافی بر روی سطوح را پاک می کنند.

چسب به کار رفته برای چسباندن کاشی ها، ملاط و سایر متریال استفاده شده، مناسب با شرایط جوی و باد و باران می باشند. نظافت طرح و نقش ایجاد شده با کاشی شکسته در زیرگذر، آسان می باشد و به راحتی قابل شستشو می باشد. این آثار هنری، نگهداری ویژه ای نمی خواهند.

طرح های ایجاد شده با کاشی شکسته در زیرگذر ها، مضامین بسیار متنوعی دارند. از مضامین حماسی و ادبی و تاریخی گرفته تا هنرهای انتزاعی. ما در این مجموعه برای پیاده سازی هنر کاشی شکسته در زیرگذر، طرح های زیبا و خلاقانه ای داشته و برای اجرای آن ها از مجریان و هنرمندان زبردست، توانا و ظریفی بهره می بریم که با استفاده از بهترین متریال و در نهایت دقت و سرعت به پیاده سازی آثار بر روی دیوار ها می پردازند.